Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Thursday, November 19, 2009

A busy day

dah dua hari aku terpaksa bangun pagi2 n siap2 p taklimat..

          1st) bengkel praktikum ngan  Mr. loy
          2nd) bengkel learning in english for Preschool

banyak gak info yang aku dapat dari kedua2 bengkel ni, macam2 soklan aku tnya time ngn Mr. loy ..nervous tau nak ngajar dak2 prasekolah ni, bukannya senang, baginya diorg buat perangai, jadi haru biru kelas nanti..nauzubillah..mintak dijauhkan..hope students aku nanti dengar cakap aku n aku harap aku dpt bt P&P jd menarik..amin..tak lupa jgak banyak gak ilmu aku kutip sepanjang taklimat n thanks kt en.loy bagitau kitorg rahsia Universiti, dapat gak gambaran n persediaan nak praktikum nanti...

2. taklimat kedua ngan Prof  Dato' Dr Emiratus Isahak Harun pasal kaedah Gabung Bunyi Kata (KGBK)dalam english..thanks prof cz sanggup luangkan masa tuk ktorg..Dia merupakan pencipta Kaedah KGBK.kaedah ni dicipta pada tahun 1970 an.tapi baru popular sekarang..sebenarnya dah banyak kali bengkel ni tak jadi cz prof seorang yang amat2 busy..time bt taklimat pun, tak henti2 fon dia bunyi..prof ada masa ngan ktorg 3jam jer..dia seorang yang sangat komited n dedicated ngn kerja. even umur da kat 70 tp still nampk macam 50 lbh..aku btl2 kagum ngan dia..cara dia berfikir, bercakap n sangat baik hati..tuk pengetahuan korang, even ramai yang gunakan kaedah dia tapi guna nama lain..tapi dia tak pernah nak amik tindakan or nak saman..memang baik hati sangat..bagi dia, biar la orang nak bt duit pun ngan kajian dia, asalkan anak2 malaysia pandai dan tahu 3M.aku betl2 tertarik ngan kaedah dia..cara senang nak bagi bdak2 membca, dia cakap dalam masa dua bulan, mesti kanak2 dapat membaca.insyAllah nanti aku akan gunakan time mengajar..


p/s: hope nanti dapat mengajar ngan baik dan menarik..

0 comments:

Post a Comment